Art. 1 Postanowienia wstępne
Sklep Internetowy dostępny jest pod adresem https://Hi24.pl i prowadzony jest przez PROTEKST Komputer Sprzedaż-Usługi-Serwis Mariusz Ławrynowicz, ul. Głogowska 1, 67-400 Wschowa, REGON 410227182, NIP 6971031383, wpisany do rejestru przedsiębiorstw w UMiG Wschowa nr ew./02050/95 właściciela Serwisów Internetowych: GłosRegionu.pl, ZW.pl (Ziemia Wschowska), ZiemiaLeszczynska.pl, ZiemiaGorowska.pl, ZiemiaWolsztynska.pl, Okazje.zw.pl i sklepu internetowego Hi24.pl
Art. 2 Definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie pojawią się niżej podane terminy należy przez to rozumieć odpowiednio:
- PROTEKST Komputer – PROTEKST Komputer Sprzedaż-Usługi-Serwis Mariusz Ławrynowicz, ul. Głogowska 1, 67-400 Wschowa, REGON 410227182, NIP 6971031383, wpisany do rejestru przedsiębiorstw w UMiG Wschowa nr ew./02050/95
- Sklep Internetowy – Sklep internetowy Hi24.pl, dostępny pod adresem https://Hi24.pl, prowadzony przez PROTEKST Komputer;
- Regulamin – obowiązujący Regulamin Sklepu Internetowego;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej wskazana w zamówieniu i w fakturze VAT. Za Klienta uważany jest również Konsument;
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z PROTEKST Komputer Umowę (zakup Produktu) niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a PROTEKST Komputer za pomocą platformy sprzedażowej dostępnej w ramach Sklepu Internetowego;
- Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu Internetowego
- Produkt – usługa lub przedmiot materialny, wytwarzany lub produkowany przez PROTEKST Komputer lub przez inny podmiot, będący w ofercie Sklepu Internetowego;
- Towar – produkt dostarczany fizycznie za pośrednictwem firmy kurierskiej na wskazany w zamówieniu adres;
- Usługa – zakupiona usługa świadczona przez PROTEKST Komputer: usługa reklamy lub szkolenie on-line, itp;
- Dowód zakupu – faktura VAT, paragon, potwierdzenie dokonania przelewu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.);
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.).
Art. 3 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady dokonywania zakupów przez Klienta w Sklepie Internetowym.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a PROTEKST Komputer.
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest:
- sąd właściwy dla miejsca jej wykonania (zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Kodeksu Postępowania Cywilnego) – w przypadku Klientów będących Konsumentami;
- sąd właściwy dla siedziby PROTEKST Komputer – w przypadku Klientów dokonujących zakupów z związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 584 ze zm.).
Art. 4 Ceny i płatności
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, zawierają podatek od towarów i usług oraz inne należności o charakterze publicznoprawnym.. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Cena Produktu może być czasowo obniżona z uwagi na prowadzone przez PROTEKST Komputer okresowe działania promocyjne.
- Formami płatności w Sklepie Internetowym są:
- przelew bankowy na konto Sklepu Internetowego podane w powiadomieniu o przyjęciu zamówienia oraz na fakturze pro forma. W tytule przelewu należy koniecznie umieścić numer zamówienia oraz imię i nazwisko Klienta;
- przelew elektroniczny poprzez DotPay;
- przelew elektroniczny przy pomocy systemu PayPal
- płatność na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta pod nr: 65 540 76 50
- Termin płatności wynosi 7 dni od daty wygenerowania faktury pro forma. Po upłynięciu terminu płatności zamówienie może zostać automatycznie anulowane.
- PROTEKST Komputer zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wprowadzania, nowych i wycofywania Produktów znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian – z zachowaniem praw nabytych Klienta.
- Przy składaniu zamówienia Klient może skorzystać z kodu rabatowego otrzymanego od PROTEKST Komputer.
- W przypadku nadpłaty lub niedopłaty Klient zostaje o niej poinformowany na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia.
- Klient może podjąć decyzję o wykorzystaniu nadpłaty na zakup w Sklepie Internetowym lub o dokonaniu zwrotu nadpłaty.
- W celu zwrotu kwoty nadpłaty Klient zobowiązany jest do przesłania wypełnionego formularza zwrotu na adres:
PROTEKST Komputer
ul. Głogowska 1, 67-400 Wschowa
lub na adres e-mail: poczta@protekst.com.pl
Art. 5 Realizacja złożonych zamówień
- Klient dokonując zakupu w Sklepie Internetowym podaje następujące dane:
- imię i nazwisko oraz nazwa firmy (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)
- adres zamieszkania lub siedziby (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)
- adres do doręczeń
- numer NIP (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)
- telefon kontaktowy
- Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się po zarejestrowaniu płatności. W przypadku, gdy realizacja dostaw niektórych Produktów będzie wydłużona, stosowna informacja będzie umieszczona na stronie danego Produktu w Sklepie Internetowym.
- Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres do doręczeń wskazany w formularzu zamówienia.
- Faktura VAT zostaje wystawiona po opłaceniu faktury pro forma przez Klienta, gdy wszystkie zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
- Klient ma możliwość anulowania zamówienia do momentu dokonania płatności. Po dokonaniu płatności w celu rezygnacji z zamówienia Klient będący Konsumentem zobowiązany jest do przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
Art. 6 Dostawa zamówień i koszty przesyłki
- Przesyłki są realizowane tylko na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszt przesyłki jest uzależniony od ilości zamówionych Produktów i zostanie wskazany w podsumowaniu zamówienia.
- Wysokość opłaty związanej z realizacją przesyłki umieszczana jest na fakturze.
- Klient winien sprawdzić stan przesyłki podczas jej odbioru od kuriera i zgłosić ewentualne uwagi dotyczące towaru, a jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono uszkodzenie zawartości lub jej ubytek, Klient powinien nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki powiadomić Dział Reklamacji PROTEKST Komputer.
- Klient zostanie obciążony kosztami transportu w postaci faktury VAT na kwotę zgodną z cennikiem przesyłek w przypadku, gdy przesyłka nie została odebrana z powodu zmiany adresu korespondencyjnego Klienta, bez uprzedniego powiadomienia Sklepu Internetowego o zmianie adresu dostawy zamówionego Produktu przed wysłaniem Produktu
Art. 7 Czas realizacji zamówienia
- Termin dostawy zamówionych towarów składa się z czasu realizacji zamówienia i czasu dostawy przez firmę kurierską.
- Podstawowy czas realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych, liczony od momentu zarejestrowania wpłaty dokonanej przez Klienta. O zmianie czasu realizacji bądź niemożności zrealizowania zamówienia Klient informowany jest telefonicznie bądź drogą elektroniczną.
- Przesyłki dostarcza firma kurierska na adres wskazany przez Klienta. Czas dostawy wynosi do 5 dni roboczych od daty nadania.
- Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie w jego dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem dostawy podanym przez Klienta.
- Usługi elektroniczne zamówione przez Klienta dostarczane są w terminie i w formie określonej w Sklepie Internetowym.
Art. 8 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Klient ma możliwość zrezygnowania ze złożonego zamówienia /odstąpienia od umowy:
- jeżeli w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia nie opłaci złożonego zamówienia;
- w przypadku Klienta będącego Konsumentem – bez podawania przyczyn w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia doręczenia towaru poprzez złożenie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony. Klient, zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia towaru przed możliwością jego uszkodzenia w trakcie przesyłki. Zwracane towary muszą być kompletne. Towary zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub usunięciu zabezpieczeń, zniszczeniu pudełka. Produkty muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu (nieusunięta folia, niezniszczone pudełko). W takim przypadku Klient zobowiązany jest przesłać zamówiony towar wraz z kopią dowodu zakupu oraz z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy na adres:
PROTEKST Komputer
ul. Głogowska 1
67-400 Wschowa
- Zasady zwrotu Produktu w przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta będącego Konsumentem:
- Zwrot odbywa się na koszt Klienta będącego Konsumentem i jest możliwy, jeżeli Produkt nie był używany i nie został w żaden sposób uszkodzony lub zniszczony;
- Zwrot wartości zakupionego towaru oraz uiszczonych przez Klienta kosztów wysyłki nastąpi przelewem na wskazane konto bankowe, w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez PROTEKST Komputer podpisanej przez klienta korekty faktury VAT oraz zwróconego towaru;
- Klient zobowiązany jest do poinformowania PROTEKST Komputer o decyzji związanej ze zwrotem. W tym celu należy przesłać wypełniony formularz zwrotu pisemnie na adres – PROTEKST Komputer, ul. Głogowska 1, 67-400 Wschowa lub e-mail poczta@protekst.com.pl
- Wszelkie odstępstwa od powyższych wymagań będą podstawą do uznania odstąpienia od umowy za nieskuteczne. W takim przypadku wszelkie koszty i ryzyko z tym związane ponosi Klient.
- W przypadku, gdy Klient nie posiadający statusu Konsumenta dokonuje zwrotu Produktu, PROTEKST Komputer zastrzega, że zwrot równowartości pieniężnej uiszczonej przez Klienta, nastąpi w możliwie szybkim terminie, w szczególności uzależnionym od należytej i pełnej realizacji przez Klienta procedury związanej ze zwrotem. O przybliżonym terminie zwrotu PROTEKST Komputer poinformuje Klienta na Jego prośbę.
- PROTEKST Komputer ma możliwość odstąpienia od umowy z winy Klienta, ze skutkiem natychmiastowym:
- w przypadku, gdy Klient poda nieprawdziwe dane przy założeniu konta Klienta;
- w przypadku, gdy Klient w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia nie opłaci faktury pro forma.
- Klient będący Konsumentem nie może odstąpić od umowy zawartej na odległość w przypadku umów:
- świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
Art. 9 Gwarancja na zamówione Produkty
- PROTEKST Komputer udziela Klientowi gwarancji na zakupione Produkty.
- Gwarancja udzielona jest:
- na okres 12 miesięcy w przypadku gdy Klient jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającej osobowości prawnej prowadzącą działalność gospodarczą, albo
- na okres 24 miesięcy w przypadku Klientów mających status Konsumentów. Okres gwarancji liczony jest od daty otrzymania Produktów przez Klienta.
- Gwarancja realizowana jest zgodnie z procedurą zgłoszenia reklamacji określoną w Art. 10 Regulaminu.
Art. 10 Procedura reklamacji
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne można składać:
- e-mailem na adres: poczta@protekst.com.pl;
- listownie na adres: PROTEKST Komputer ul. Głogowska 1, 67-400 Wschowa z dopiskiem „Reklamacja”.
- Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia, a potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z przypisanym numerem jest wysyłany na podany adres e-mail.
- Warunkiem rozpatrzenia zgłaszanej reklamacji jest dostarczenie przez Klienta niezbędnych danych stosownie do przedmiotu reklamacji. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać:
- nazwę firmy albo imię i nazwisko oraz adres Klienta;
- tytuł lub przedmiot reklamacji;
- dokument potwierdzający zakup reklamowanego produktu/usługi (nr zamówienia lub nr faktury VAT); uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości w postaci np. faktury lub potwierdzenia zrealizowania zamówienia;
- w przypadku zwrotu wpłaty przesłanie wypełnionego, podpisanego formularza zwrotu;
- kopia protokołu reklamacyjnego, w przypadku reklamacji z tytułu ubytków lub uszkodzenia zamówionych przez Klienta produktów powstałych w trakcie ich transportu przez firmę przewozową (kurierską);
- podpis lub podpis i pieczęć Klienta, jeżeli zgłoszenie składane jest w formie listownej.
- W przypadku braku danych, o których mowa w ust. 3, PROTEKST Komputer informuje Klienta telefonicznie, pisemnie lub mailowo o konieczności ich uzupełnienia.
- Klient jest zobowiązany do uzupełnienia brakujących danych lub do dostarczenia dokumentów w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez PROTEKST Komputer o konieczności uzupełnienia niezbędnych wymaganych danych.
- Rozpatrzenie Reklamacji zostaje zawieszone na okres 14 dni kalendarzowych do czasu uzupełnienia przez Klienta niezbędnych danych.
- Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przyjęcia jej przez PROTEKST Komputer lub w terminie 14 dni kalendarzowych od daty uzupełnienia przez Klienta niezbędnych wymaganych danych lub dokumentów.
- Klient jest informowany pisemnie, e-mailowo lub telefonicznie przez PROTEKST Komputer o decyzji w zgłoszonej sprawie reklamacyjnej.
- W przypadku nieustosunkowania się przez PROTEKST Komputer do zgłoszonej reklamacji w terminie wskazanym w ust. 7 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem Klienta.
- Utrata gwarancji następuje w przypadku stwierdzenia:
- napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione, uszkodzenia lub zniszczenia numerów seryjnych, kodów paskowych znajdujących się na Produkcie;
- uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych Produktu powstałych z winy Klienta (niewłaściwe użytkowanie Produktu);
- uszkodzeń Produktu wynikłych na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, instalacji, przechowywania, konserwacji przedmiotu gwarancji;
- uszkodzeń Produktu powstałych w wyniku stosowania nieoryginalnych lub niezgodnych z zaleceniami producenta materiałów eksploatacyjnych.
- Gwarancji nie podlegają:
- poszczególne części lub składowe Produktu za wyjątkiem całego (kompletnego) Produktu;
- przedmioty gwarancji, których jedyną wadą jest niekompatybilność;
- wady i uszkodzenia przedmiotu gwarancji powstałe wskutek siły wyższej (pożar, piorun, powódź, nieprawidłowe napięcie zasilania, przepięcie itp.).
- Koszty napraw nieobjętych gwarancją, a także koszty przeglądu w wyniku, którego stwierdzono brak zgłaszanych uszkodzeń, obciążają Klienta.
Art. 11 Ochrona danych osobowych
- Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta i zostały podane dobrowolnie.
- Dane osobowe Klientów mogą być powierzane osobom trzecim na zasadach określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego i w celu realizacji dodatkowych jego funkcjonalności.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności i w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
Art. 12 Zmiany Regulaminu
- PROTEKST Komputer zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują w terminie nie krótszym niż 7 dni od daty ich opublikowania na stronie Hi24.pl lub od daty przesłania ich na adresy e-mail Klientów.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
Art. 13 Postanowienia końcowe
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumentów.
- Produkty prezentowane na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do złożenia oferty.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 11 września 2018 r.